. Jenže jak už jsme napsali, současná beta je pouze multiplayerová. Nabízí navíc pouze jednu jedinou mapu a to Port Valdez. Představte si kopcovitou, lesem pokrytou krajinu, která je ale zároveň u moře, a ve které se nachází několik menších vesniček, či spíše shluků stavení. Ty jsou společně spojeny několika cestami, ale těmi se nemusíte dát, jdou pohodlně obejít a vpadnout tak k nepřátelům pěkně nerušeně. Aby se to nepletlo, i typ hry na vyzkoušení je pouze jeden, a to Rush. Pokud bych ho měl popsat co nejlépe pro zdejší komunitu hráčů, je velmi podobný Search & Destroy z Call of Duty, i když v některých ohledech podstatně jiný, jak si vysvětlíme v dalším odstavci. Mapa je daleko větší, v podstatě je to taková hodně dlouhá široká nudle. Na té je několik stanovišť: jde o několik budov, doplněných palebnými postaveními, či např. mohutnými krátery po výbuších velkých bomb.
Na každém takovém stanovišti, pro lepší představu o velikosti řekněme náměstí, jsou vždy 2 body. Útočící tým se je snaží aktivovat, čímž dojde k odpočítávání, které má bránící strana ještě možnost zastavit. Pokud dojde k odstranění obou bodů, hra se plynně posouvá na další část mapy, jinými slovy posunou se respawn body a vše začíná nanovo. Dříve dobyté území ovšem zůstává bez problému dále přístupné, i když mnoho nepřátel tam věru nehledejte. Celkově jsou místa, která je nutné dobýt tři. Tým, který útočí, je tlačen časovým limitem, musí se mu podařit obsadit celé území v určitém čase. Tým, který brání, se zase snaží udržet se co nejdéle a tím pádem vyhrát. Jednoduché, ale díky velikosti a členitosti mapy zábavné a výživné. Připravte
se ovšem na to, že pokud budete chtít jednu mapu dohrát celou, od začátku až do konce, zabere vám to až několik desítek minut
.
Co je třeba vyzdvihnout hned na začátek, hra je velmi atmosférická. Hrajete za obránce? Objevíte se v prvním záchytném bodě, kde musíte bránit svoje postavení před dobytím. Útočníci se ovšem na mapu v první fázi dostávají parašutistickým seskokem a to poměrně daleko od vás. Přichází tedy pomyslné ticho před bouří, kdy můžete zabrat výhodné strategické pozice a pak už jen v napětí čekat, odkud to přijde. Při hře za agresory vás čeká, jak už bylo napsáno, seskok padákem. Ten je doprovázen protileteckým útokem, kolem vás vybuchují granáty, všechno se klepe. Jasně, je to děláno jenom na oko, ale výborně vás to vtáhne do hry.
Na výběr máte čtyři různá povolání, každý si tak může vybrat podle toho, co mu nejvíc sedí. Vždy před novým respawnem ovšem můžete svoje zaměření změnit, což se mnohdy vyplatí, podle aktuální situace na bojišti. Hrát tedy můžete jako pěšák, inženýr, medik nebo ostřelovač. Ti se zásadně liší podle zbraní, dalších specialitek a funkcí. Jejich podrobný popis a hodnocení si ovšem necháme až na plnou verzi, v tuto chvíli to není zvláště podstatné. Jak jsou ovšem zbraně "rozlosovány" je snad jasné každému z vás, jako že medik má jednu zbraň a místo druhé defibrilátor, inženýr zase lehčí samopal s tlumičem, ale k tomu raketomet RPG atd. Snad jen nejpichlavější poznámka. Při stisknutí druhého tlačítka myši zaměřujete přes hledí. Ale zaměřovače některých zbraní jsou obrovské a zaberou značnou část obrazovky. Proč tomu tak je, je jasné - protože konzole. Za akci ve hře pak dostáváte body, které vám budou otevírat nové možnosti. Dostanete se k lepším zbraním, novým funkcím, speciálním schopnostem. Je ale nutné dávat si pozor, abyste hráli na ranked serverech. Bodů o postup o jeden level totiž potřebujete několik tisícovek a zabere vám to tak několik hodin. Na unranked serverech ovšem na sběr nějakých bodů s přehledem zapomeňte.
Někomu to může vadit, ale myslím že Battlefield byl vždy většinou o zábavě, než nějaké simulaci reálného bojiště. Máte tak vizuálně pořád přehled o tom, co se kolem vás, především s ohledem na vaše spolubojovníky děje. U každého z nich tak vidíte neustále symbol, který vám vždy prozradí, kde jsou, v případě medika pak, jaké mají zdraví. Můžete tak okamžitě zhodnotit situaci a i několik stovek metrů daleko od nejžhavějšího boje korigovat svůj další postup. Zároveň se vám nestane, že snad zaměníte svého kolegu za nepřátelského vojáka, či že si spletete svůj a nepřátelský tank či vrtulník. I body vašeho zájmu, které musíte buď obsadit nebo naopak bránit, máte na mapě stále vyznačeny, stejně tak v jakém se nacházejí stavu dobytí. Podle mě to výrazným způsobem napomáhá tomu, aby většina hráčů nelítala zmateně po mapě, ale hráli ve prospěch týmu. Zároveň to může někomu vadit, ale to už si musí každý říct sám :).
Battlefield, to jsou také bojové a dopravní prostředky všeho druhu. Ať už se jedná o čtyřkolky, kde je možné naložit dozadu kolegu a udělat tak při rychlém průjezdu větší paseku. Nemůžu zapomenout na tanky v několika typech, které navíc jde doplnit i o střelce za těžkým kulometem, který udělá radost především nepřátelské pěchotě. Pokud se vám poštěstí, můžete nasednout i do vrtulníku, a pokud máte jeho ovládání v malíčku, budete hodně nebezpeční. Vozidla se ovládají velmi dobře, kvituji s povděkem, že třeba při střelbě z kanónu máte přes celou obrazovku jen zaměřovací kříž a perfektně vidíte celé své okolí. Ani jako pěšáci na tom nejste úplně marně, takže můžete využít po mapě rozmístěných těžkých kulometů nebo raketometů.
Tvůrci se velkohubě chlubili, že ve hře půjde skoro všechno zničit. A to do takové míry, že když třeba porušíte statiku domu, ten se zhroutí jako domeček z karet a to přesně tak, jak by se to stalo ve skutečnosti. Ostatně už první díl se touto vlastností hodně chlubil. A jak to ve skutečnosti je? Musím uznat, že tvůrci skutečně zase tolik nepřeháněli. Samozřejmě na nějaké brutální hrátky přímo s terénem zapomeňte, ale jinak... Stěny se dají rozbořit, jak se vám zamane. Nechce se vám obcházet baráček, schoval se vám v něm protivník a máte k dispozici těžké zbraně? Není problém udělat si nový vchod, či při troše snahy celý baráček srovnat se zemí. Vadí vám plot? Vysoká terasa? Stačí mít dostatek potřebné munice, nebo občas využít vhodně rozmístěné trhaviny a hned není potřeba nic obcházet. Na hráče to klade trošku vyšší nároky, jinými slovy jsme za ta léta až příliš navyklí, že co stojí, to je potřeba obejít, či se tam dostat jiným způsobem. Je nejvyšší čas to změnit.
Je to vždycky strašně fajn, když s obavami poprvé spustíte hru, všechno pečlivě nastavíte a šup do hry. A ona vás polapí, zatne do vás drápek, který proniká stále hloub a hloub a už jste ztracení. Těžko někdo dokáže popsat, proč zrovna některá hra vás dokáže přikovat na dlouhé hodiny a jiná začne po několika chvílích nudit. Kdyby na to bylo obecné doporučení, každý by dělal jen hry prvního typu. Jisté ovšem je, že Bad Company 2 onen drápek má a to důkladný. Již nyní je na hře vidět, že autoři jsou prověřenými vývojáři, kteří vědí, co dělají, a že se někdo opravdu hodně zamýšlí nad tím, aby do sebe všechno co nejsnáze zapadlo. I to je jeden z receptů, jak hru udělat maximálně zábavnou, i když je to nesmírně obtížné a nikoliv všeobjímající. Ve hře jsem strávil již mnoho hodin, a baví mě stále a stále víc. I když to stejné hrajete vlastně pořád dokola, je ve hře spousta různých možností, které je možné udělat jinak. Od zmiňované demolice, bojových prostředků, až po střílení, které je samo o sobě vlastně už jen onou pomyslnou třešničkou na dobře upečeném dortu.
V plné verzi by měla být přítomna podpora dedikovaných serverů, na rozdíl třeba od posledního Call of Duty. V betaverzi je sice historie navštívených serverů, ale pro připojení stačí jednoduše klepnout na Join Game a hra všechno zařídí za vás. Sázkou do loterie pak ovšem bývá, abyste se dostali na ranked server, kde se vám budou počítat body. Servery pak byly v mnoha případech přetížené, jindy ale zase vše běželo jako na drátkách. Chyba nebývala jen na mé straně, problémy měli ve hře všichni hráči, to jen na doplnění. Hra to řeší poněkud zvláštně. Pokud začnete lagovat (či server nestíhá) prostě vás vrátí na místo, kde jste byli před pár vteřinami. Pokud se tak děje často, věřte že vám to začne lézt hodně na nervy.
Co Bad Company 2 rozhodně není, je na hardware nenáročná hra. Naopak musím konstatovat, že náročná je pekelně a zapomeňte na vysoká rozlišení a vysoké detaily, pokud nemáte pořádný počítač. Testovací sestavu nepokládám za žádné ořezávátko, posuďte sami - čtyřjádrový Intel Q6600, GeForce 275GTX 896MB a 4GB ram. Při nastavení high detailů, DirectX 10 a rozlišení 1920x1200 hra stěží atakuje hranici 30 snímků za vteřinu a je na samotné hranici hratelnosti. Při rozlišení 1680x1050 se ovšem hranice posune k 40 snímkům za vteřinu a je již poměrně solidně hratelná. Pokud ovšem máte slabší stroj, připravte se na nízká rozlišení a osekávání detailů.
Takhle nějak při představujeme dobrou ochutnávku a nalákání na plnou verzi hry. Ta se má objevit už na začátku příštího měsíce, ve verzích pro PC, Xbox 360 a Playstation 3. A že je na co se těšit. Jedna jediná mapa a jeden mód nás skvěle zabavily na mnoho hodin a stále nemůžeme říct, že bychom se snad začali nudit. Skvěle pánové z DICE, tohle se vám zdá se hodně povede. Těšíme se moc, statut jedné z nejočekávanějších her si zatím se svým dílem zasloužíte vrchovatě.
Battlefield: Bad Company 2 je FPS akce z dílny firmy EA Digital Illusions CE (DICE), hra je vyvíjena pro platformy Microsoft Windows, XBOX 360 a PlayStation 3. Jde o přímého následovníka hry Battlefield: Bad Company. Datum vydání BF:BC2 bylo určeno na 2. března 2010.
Způsob hry Bad Company 2 je zcela odvozen od hry Bad Company a hra se odehrává v horských oblastech podél Ruských hranic, ale i dalších lokalitách. Bad Company 2 nabídne lokace jako zasněžené hory, neprostupné džungle ale také písečné pouště a to jak ve hře jednoho hráče která bude postavena na určitém příběhu ale také a to hlavně v módu hry více hráčů. Hra umožňuje hráčům aby se k výsledku dostali jakoukoli taktikou kterou si hráči vyberou. Stejně jako předchůdce i Bad Company 2 obsahuje prostředí kde lze téměř vše zničit. Nicméně i zde je znát postup dále, nyní lze u budov zničit nejen zeď ale komplet celou budovu.
Hra více hráčů nabídne čtyři specializace: Assault, Engineer, Recon, Support, oproti Bad Company tedy počet specializací byl snížen o jednu. Menu výběru zbraní a doplňků je v sérii Bad Company novinkou a dává hráči možnost osadit svou zbraň několika různými reflexními zaměřovači, pokročilými optickými zaměřovači nebo třeba granátometem s krátkou či dlouhou hlavní. Každý zápas dá hráči zkušenostní body umožňující postup hodnostmi stejně jako v předchozích částech. Zkušenostní body jsou dávány za každého zabitého nepřítele a za ničení jednotlivých cílů. Obdržené body jsou zobrazovány na obrazovce. Systém psích známek odvozený z podobného systému jako je v Battlefield 2142 a Battlefield:Bad Company umožňuje hráči sbírat nepřátelské psí známky pokud se jim podaří zabití zblízka.
Systém zdraví již nepoužívá klasický sloupec který zobrazuje úroveň zdraví hráče ale spíše bude používat regenerativní systém kde bude poškození hráče diagnostikováno krví na obrazovce která pomalu mizí podle toho jak se zdraví hráče zvyšuje. Bad Company 2 představí nové druhy vozidel, jako UH-60 Black Hawk, čtyřkolka, strážní loď, protiletadlový kanón přimontovaný na lehkém tanku a bezpilotní helikoptéra ovládaná pomocí laptopu. Další vozidla budou AH-64 Apache, M1A2 Abrams, tanky T-90 a Mi-24 Hind. Ostatní vozidla byla ukázána v předváděcích videích ale DICE oznámila že v plné verzi hry bude ještě více ovladatelných vozidel.
BF:BC2 přináší do světa nex-gen konzolí a PC velkolepý herní zážitek, nejlepší hru svého druhu, bitvu která nepostrádá nic, pěchotu, bojová vozidla i letectvo, to vše s možností velkého výběru map kdy každá má jiné taktické zaměření. Nová vozidla jako všeterénní vozidlo (ATV) a transportní helikoptéra UH-60 umožňují všechny možné taktiky hry více hráčů ve válečné zóně. Propracované doladění hry naznačuje že Bad Company 2 bude nejrealističtější zážitek tohoto typu v dosavadní historii. Strategické demolování okolí je nyní v úplně jiných úrovních než kdy bylo, a to vše díky inovovanému enginu Frostbite firmy DICE. Hráči nyní mohou zbořit dům až do základů, nebo si mohou vytvořit výhodné postavení pouhým probouráním zdi. Hráči také mohou soutěžit ve čtyřčlených týmech ve dvou exkluzivních týmových módech. mohou bojovat spolu k odemčení exkluzivních odměn a úspěchů.
Hráči mají možnost zrodit se přímo u svého týmu, takže se ihned dostanou do akce, využít naváděcí šipku, která je v kombinaci s RPG velmi silnou zbraní. Schopnosti na bojišti jsou odměňovány velikým výběrem frček, insignií a hvězd, stejně jako 50 různých hodností kterých lze dosáhnout. Různorodost je zastoupena i velkým výběrem nastavitelných kombinací zbraní, příslušenství a vozidel. Se čtyřmi základními typy vojáků, všemi zbraněmi, příslušenstvím a specializacemi se dostáváme až k patnácti tisícům různých kombinací které hráč může vyzkoušet a zjistit která kombinace mu vyhovuje nejvíce. Všechny tyto vlastnosti přinášejí velkolepé a nepředvídatelné momenty které jste nikdy předtím, v historii simulace moderního boje, neviděli.
Opsáno z gamepark